Lyckorus


Historien om denna unika pärla började via en sida jag följer på Facebook. Av en händelse bläddrade jag förbi en bild på en jordglob. Hade ingen möjlighet att ta mig dit för att köpa den under nästkommande helg och det skulle dröja 2 veckor innan jag kunde få tillfälle att titta på den. I tanken var den redan min och skulle den finnas kvar efter två veckors tid så var det meningen att den skulle bli min. Jag hoppar in i bilen och styr min kosa mot Kungsbacka. Kommer dit ser den inte vid första anblick ,men vrider min blick åt höger och får se den. Jag går fram och kikar på den och går ut igen, ringer min man och han säger efter jag sagt att jag nog inte köper den att "Köp den, du kommer ångra dig annars". Jag går in igen bestämmer mig för att köpa den. Bakom mig står en trogen kund och säger att jag gjort ett riktigt fynd. Och jag kan inte annat än att hålla med henne.